KENAPA MEALSHAKE SHAKLEE BAIK UNTUK KANAK-KANAK???

MEALSHAKE Shaklee sangat istimewa, kerana bukan sahaja boleh di ambil oleh orang dewasa tetapi turut boleh diambil oleh kanak-kanak !!!! Eh..betul ke kanak-kanak boleh ambil MEALSHAKE Shaklee???? Betul...kenapa tak percaya ke??? Semestinya anda tertanya-tanya kenapa Ianya sangat istimewa sehingga boleh diambil oleh kanak-kanak??? Ini adalah kerana MEALSHAKE mengandungi nutrisi lengkap untuk keperluan tubuh kita. 



Kenapa MEALSHAKE amat baik & sesuai untuk kanak-kanak???

1. Kanak-kanak yang tiada selera makan @ picky eaters.
  • Ini adalah masalah biasa yang sering menghantui..ibu bapa hari ini, terutama mereka yang mempunyai anak-anak dalam lngkungan umur 2 tahun hingga 6 tahun. Kanak-kanak menjadi terlalu cerewet & kurang selera makan. Walaupun, kadang-kadang pelbagai cara yang digunakan untuk menarik perhatian kanak-kanak untuk makan. Apabila anak-anak kurang selera makan, ini merupakan petanda awal anak-anak kurang vitamin & jika tidak dipantau akan mendatangkan kesan buruk terutama dari segi pertumbuhan kanak-kanak yg sedang membesar.
2. Kanak-kanak gemar makanan segera @ makanan ringan
  • Seiring dengan perubahan zaman, tidak ketinggalan dari segi industri makanan. Makin hari makin banyak outlet-outlet makanan segera, aneka jenis makanan ringan yang pelbagai bentuk & warna yang pastinya menarik minat kanak-kanak. Situasi ini pastinya menakutkan ibu bapa sekiranya anak-anak lebih mengemari makanan segera & makanan ringan kerana terang-terangan ianya tidak baik untuk kesihatan. Oleh itu penting untuk ibu bapa memantau pemakanan anak-anak mereka. Perlu di ingatkan juga MEALSHAKE bukanlah penganti makanan seimbang tetapi lebih kepada melengkapi diet pemakanan harian kanak-kanak, dalam masa yang sama dapat mengembalikan selera makan kanak-kanak.
3. Kanak-kanak selalu demam & kurang sihat terutama yang dijaga di Taska & Nursery 
  • Kanak-kanak yang mengalami kekurangan zat & vitamin akan lebih mudah terdedah kepada jangkita penyakit seperti demam, batuk, selesema & masalah kesihatan lain. Insha Allah dengan pengambilan MEAL SHAKE Shaklee secara konsisten mampu mengurang masalah kesihatan kanak-kanak.
4. Kanak-kanak yang aktif bersukan @ bermain seharian
  • kepentingan Meal Shake bukan sahaja tertumpu kepada kanak-kanak yg tiada selera makan & kanak-kanak mudah demam & sebagainya, tetapi ia juga sesuai untuk kanak-kanak yang sentiasa aktif. Sememangnya mereka memerlukan tenaga untuk terus aktif di sekolah mahupun di taska. Jadikan MEAL SHAKE sebagai hidangan wajib bagi anak-anak anda setiap pagi, Insha Allah mereka akan lebih fokus & tidak mengantuk ketika di dalam kelas. tidak mudah penat & lapar.
5. Kanak-kanak yang mudah alami sembelit
  • Sedih & bimbang setiap kali anak-anak hendak buang air besar, kerana masalah sembelit. MEAL SHAKE kaya dengan serat yang menggalakkan pergerakan usus & menjadikan kanak-kanak lawas ketika membuang air besar.
MEAL SHAKE Shaklee di datangkan dalam bentuk serbuk berperisa vanila, sangat enak, mudah di bancuh dengan minuman kegemaran anak-anak anda.

Sebarang pertanyaan boleh Email : julaizaharun@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp 017 9291087 @ 012 9950402
SID 1042062
Johor Bahru   

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

up