BERPANTANG DENGAN SHAKLEE

Kenapa anda perlu berpantang dengan SHAKLEE...??? dalam tempoh berpantang sama ada si ibu bersalin NORMAL @ CZER..tubuh ibu berada dalam keadaan yang sangat lemah, memerlukan penjagaan yang rapi & rehat yang secukupnya.

Kadang kala terdapat beberapa masalah ibu-ibu tidak dapat rehat yang secukupnya, antaranya termasuk lah anak terjaga waktu malam, ibu bangun untuk menyusukan anak, terpaksa menguruskan anak-anak yang lain & macam-macam lagi kan...Selain daripada ibu faktor pemakanan turut memainkan peranan yang penting dalam PROSES PEMULIHAN & PENYEMBUHAN, kadang kala ibu berpantang TIDAK BOLEH makan makanan tertentu untuk mengelakkan masalah LUKA LAMBAT SEMBUH & sebagainya.

Oleh itu, 'Makanan Tambahan' @ Supplement yang terbaik perlu diambil untuk memastikan ibu CEPAT SEMBUH, CERGAS & KEMBALI BERTENAGA semasa di dalam pantang. Antara produk SHAKLEE yang boleh dicadangkan kepada ibu berpantang adalah :


Cadangan Asas


1) B COMPLEX dengan asid folic
  • B complex sangat membantu dalam mengembalikan & meningkatkan tenaga ibu-ibu berpantang. Dalam tempoh berpantang, walaupun ibu-ibu disarankan untuk mendapatkan rehat yang mencukupi, kadang kala terdapat kekangan yang membuatkan si ibu tidak dapat berehat seperti anak meragam & sebagainya. 
  • B complex memberikan ibu tenaga luar biasa , di mana ia dapat menukarkan makanan kepada tenaga dengan cepat.
  • B complex juga mampu membantu ibu menghindari stress & menggelakkan meroyan kerana  B complex dapat meningkatkan pengaliran saraf dengan baik.

2) VITA LEA dengan Zat besi.
  • Mengandungi 23 jenis vitamin & mineral yang belum tentu kita mampu ambil dari sumber makanan harian , lebih-lebih lagi dalam dalam tempoh berpantang. Oleh itu Vita lea dapat memastikan badan kita mendapat semua vitamin bagi menambah kembali tenaga & meningkatkan kesihatan.
  • Mengandungi iron @ zat besi bagi membantu menghasilkan sel darah merah bagi menampung kehlangan darah semasa proses kelahiran.

3) VITA C 
  • Dapat memperbaiki tisu-tisu yang telah rosak sepanjang proses kehamilan & kelahiran, dalam masa yang sama dapat meningkatkan sistem pertahanan badan.
  • Vitamin C penting untuk pembentukan kolagen & kesannya kulit bertambah cantik

4) ZINC
  • Merupakan antara supplement terpenting dalam tempoh berpantang. Zinc sangat penting dalam mempercepatkan pembaikkan luka-luka luaran & dalaman. Ibu berpantang digalakkan memakan ikan haruan & ikan haruan sangat kaya dengan zinc, tetapi kadang kala untuk mendapatkan ikan haruan agak sukar. Oleh itu lebih mudah dengan mengambil kapsul zinc


Cadangan Tambahan

5) ESP (Energizing Soy Protein)
  • Membantu memberikan tenaga segera kepada ibu
  • Membina sel-sel baru
  • Menggalakkan pengeluaran susu ibu serta memekatkan susu ibu
  • Mencantikkan kulit ibu

6) OSTEMATRIX ( Kalsium) 
  • 1 biji Ostematrix = 1 gelas susu. Susu sangat penting dalam mengembalikan kekuatan tulang.
  • Ostematrix juga dapat menbantu mengatasi masalah sembelit & membantu pelawasan ibu-ibu berpantang.

Dengan adanya produk SHAKLEE yang mengandungi nutrisi lengkap ini, ibu-ibu berpantang dapat menjalani proses berpantang dengan sihat & sempurna, Selain itu ia juga dapat memastikan ibu kekal cantik, langsing, bertenaga & dapat menjalankan tanggungjawab sebagai seorang ibu dengan sempurna.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Saya Pengedar Sah Shaklee Anda
Sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee boleh Email : julaizaharun@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp 017 9291087 @ 012 9950402 (jue)
SID 1042062
Johor Bahru











0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

up