KEPENTINGAN KALSIUM UNTUK IBU HAMIL

Tahukah anda ibu hamil memerlukan KALSIUM LEBIH DARI ORANG BIASA???

KALSIUM merupakan mineral yang paling banyak diperlukan oleh tubuh. Keperluaan harian kalsium adalah 800mg untuk orang dewasa lebih 25 tahun, manakala 1,000mg untuk mereka yang berusia 50 tahun ke atas. Ibu hamil pula memerlukan 1,200mg kalsium per hari.

Kalsium sangat penting untuk ibu-ibu hamil. So..ibu2 hamil sila JANGAN ABAIKAN KEPENTINGAN KALSIUM ye...ini adalah kerana, kalsium yg diambil dari makanan/susu akan disalurkan kepada bayi dalam kandungan & sekirannya kalsium ibu tidak mencukupi, bayi akan mengambil kalsium yang ada pada tulang & gigi anda. Perkara ini akan menyebabkan ibu mengalami sakit gigi, gigi mudah gugur, kekejangan urat & kaki.

Oleh sebab itu, ibu hamil amatlah digalakkan mengambil kalsium yg cukup bagi membina tulang & otot bayi semasa proses tumbesaran dalam rahim. Kalsium yg cukup membantu bayi berkembang dengan baik & kesihatan ibu lebih terjamin.


OSTEMATRIX Shaklee adalah pilihan terbaik, kerana ia lengkap dengan Vitamin D & Magnesium yg membantu penyerapan kalsium dalam tubuh menjadi lebih baik. Kalsium penting untuk ibu hamil mendapatkan tidur yg berkualiti. Tidur yg berkualiti & lena membantu ibu hamil berada dalam keadaan cergas & tidak mudah lesu.

Kalsium yg mencukupi juga mencegah kekejangan urat, membantu melegakan sakit kepala & mengurangkan rasa sakit ketika bersalin. Apa maksudnya??? maksudnya ibu mempunyai tenaga yg banyak ketika proses kelahiran...ye la kan semasa proses kelahiran ni ada yg sekejap aje...ada yg lama..jadi pengambilan kalsium ni sangat membantu ibu utk kekal bertenaga selepas kelahiran juga. Bagi yg bersali secara Czer juga banyak manfaatnya kerana sebelum czer ibu akan berpuasa lepas czer pun tak boleh makan terus...so kalsium ni berfungsi untuk beri tenaga kepada ibu2. Pembuangan lepas bersalin pun lawas & tiada masalah sembelit.

sebarang pertanyaan boleh Email : julaizaharun@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp 017 9291087 @ 012 9950402
SID : 1042062




0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

up