SHAKLEE EFFECTS BERSAMA JUE..

Assalamualaikum..

Pagi tadi dapat tugasan dari MNS (Master Nad), buat entry SHAKLEE EFFECTS nampak gaya kena cari gambar-gambar lama ni..hehehe










Ini lah saya sebelum kenal SHAKLEE, malu nak tepek gambar ni sebenarnya. Maklumlah time ni memang chubby sikit. Tengok muka je lah :)




BERKENALAN DENGAN SHAKLEE

Perkenalan saya dengan SHAKLEE lebih kurang setahun lepas, September 2013. Nak ikutkan masalah kesihatan tak de la serius TAPI....

Sebenarnya masalah kesihatan saya cuma MIGRIN dan GASTRIK, asalnya tak de la serius mana TETAPI bila di biarkan tanpa rawatan memang jadi serius lah.

Di pendekkan cerita, MIGRIN dan GASTRIK saya menyerang secara serentak, tak boleh salah makan, tak boleh lambat makan..sekitar tahun 2011 dalam sebulan GASTRIK dan MIGRIN menyerang boleh kira..dalam 2 ke 3 kali sahaja.

Lama-kelamaan dah jadi semakin kerap pulak 1 MINGGU dah jadi 2 ke 3 kali. Sampai lah satu masa bila sakit anak terbiar, urusan rumah tangga ntah kemana, urusan dengan Allah tak dapat di lakukan dengan sempurna, saya fikir saya kena cari sesuatu untuk bagi diri saya SIHAT.

Saya ternampak post dari rakan FB Asnadia Ahamad (mak shaklee saya) pasal SHAKLEE. Tak buang masa saya terus google pasal SHAKLEE, pasal status HALAL, KKM dan kandungan produk. Puas hati terus tanya nadia supplement untuk MIGRIN dan GASTRIK.





BERPUASA DENGAN SHAKLEE

Masa ni lah saya consume ESP dan OSTEMATRIX. 1 day puasa parcel saya baru sampai, so tak sempat consume lagi. Lepas berbuka semua makanan yang saya makan habis keluar semula...mengigil badan tunggu waktu berbuka.

Malam sebelum tidur saya ambil 4 biji OSTEMATRIX dan esoknya bersahur dengan ESP. Dalam hati saya berniat "ya Allah, izinkan lah aku berpuasa dan menjalankan segala suruhan mu dengan sempurna, tanpa keluh kesah". Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdullillah...segalanya dengan izin Allah puasa hari ke 2 dan sehingga habis sebulan puasa saya dapat berpuasa dengan sempurna sekali..syukur sangat.


TERJEBAK DENGAN BISNES SHAKLEE

Bila mula terjebak dengan bisnes SHAKLEE ni?? lebih kurang selepas 2 bulan consume ESP dan OSTEMATRIX baru lah saya join sampai lah sekarang. Bila dah serasi dengan diri sendiri saya cuba bagi anak, suami, mak dan ayah, bila ada kesan positif pada mereka, saya jadi nekad untuk cuba bantu kawan-kawan rapat.

Alhamdulillah segalanya atas izin allah, saya dapat berjumpa dengan mereka yang ingin consume SHAKLEE selain dari mereka yang rapat dengan saya.


Ini lah mini outlet saya, kat rumah je...untuk kegunaan sendiri dan juga untuk customer cod dan sebagainya. Order online je, teknologi di hujung jari la katakan klik,klik,klik..dah sampai depan rumah. :) senang dan mudah je..

SETELAH SETAHUN BERSAMA SHAKLEE




Inilah saya selepas setahun bersama SHAKLEE..masalah MIGRIN dan GASTRIK saya, dah HILANG entah ke mana, rasa makin CERGAS dan SIHAT adalah...heheheh..




Ini gambar yang telah digabungkan SEBELUM dan SELEPAS menggunakan SHAKLEE, yang asalnya hanya untuk atasi masalah MIGRIN & GASTRIK tetapi dalam masa yang sama berat badan pun dah turun dari 63-65 KG dan sekarang maintain 55-57 KG..


SIAPA SUSUN GALUR SAYA???

Susun Galur Saya
Ni lah susun galur saya..JULAIZAH (saya), ASNADIA (mak saya), SITI FATIMAH ADLIAH (nenda), MASTER NADIAH SUHAIDI (MSE)..alhamdulillah saya bersama dengan mereka-meraka yang sangat hebat..Insya Allah ,satu hari nanti saya akan jadi seperti mereka...



terima kasih sudi meluangkan membaca coleteh saya ni...#ShakleeEffects bersama jue..:)

2 comments:

nooremmy said...

Wah k.ju.. Hasil lepas makan shaklee nampak lagi muda la.. Selalu baca-baca post dekat FB k.ju.. memang k.ju nampak cergas.. Lagi2 bila duduk rumah kan.. Superwoman la k.ju.. Semoga k.ju sihat bersama Shaklee dengan izin Allah SWT

Unknown said...

Alhamdulillah..emmy pun sama..kerja, lepas tu aktif dgn shaklee, blog bagai..kuat semangat btul..:)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

up