ONLINE CLASS BERSAMA MSE FIGHTERS #1

Assalamualaikum..

Hi semua...

Sepanjang bersama kelas MSE FIGHTERS di bawah MASTER AMIR MARZUKI & MASTER NADIAH SUHAIDI, pertama kali bermula 6 OKTOBER lepas, kami sebagai Fighters dalam group ni pula yang akan Sharing bersama rakan-rakan dalam group ni.

Orang 1 st Sharing saya..:)



berdebar jugak nak sharing ni..tapi untuk manfaat bersama, insya allah semuanya ok..;)

TAJUK SHARING 6 OKTOBER 2014

TIPS SAYA BERBISNES DALAM SHAKLEE

1) PLAN/TO DO LIST & MASTER CHECK LIST - seterusnya apa yang saya buat :
  • Saya Email, Whatsapp, Telegram group rakan-rakan seperti group rakan-rakan universiti, rakan-rakan sekolah menengah dan customer yang pernah beli dengan saya. Saya hantar promo untuk bulan tersebut. 
  • Create template promo, tak kisah dari shaklee ke..atau yang buat sendiri. Alhamdulillah setakat ni dapat jugak respond hehehe :)
  • Cross Selling - saya memang kaki shopping online, saya biasa shopping baju, shawl, baju kanak-kanak, makanan, buku. Saya kumpul no contact mereka dan dalam masa urus niaga tu saya perkenalkan saya SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR kalau nak dapat produk shaklee boleh contact saya. Alhamdulillah cara ni pun saya dah berjaya dapat customer jugak...:)

2. FLAYERS/PAMPHLET
  • Start saya join SHAKLEE yang ni memang saya ada sediakan, kemana saya pergi memang ada, kalau pergi kedai runcit pun saya bawak dan bagi orang yang saya jumpa...:)
  • Antara tempat-tempat yang saya edarkan flyers ni di pasar, shopping mall. 
  • Kebanyakkan saya bagi flyers ni pada orang perempuan, sebab orang perempua kalut macamana pun diorang akan simpan dalam hand bag di orang
  • Kebiasaanya saya akan target : 
          i)   Perempuan hamil dan ada yang bawa anak-anak.
          ii)  Saya selit di cermin kereta, cara ni saya buat 4 bulan tapi tak dapat respond kemudian saya                   tukar bagi flyer secara bersemuka. 
          iii) Tips nak bagi flyer: bagi flyer, senyum, cakap terima kasih. Eye contact penting dari mata                   turun ke hati..:)
          iv) Sertakan Flyer bersama produk customer beli untuk beberapa keping supaya dapat                               panjangkan kepada rakan-rakan mereka (rakan mse fighters)
           v) Sediakan Flyer pada harga biasa dan juga harga promo
          vi) Boleh juga letak dalam surat khabar


3) POTENTIAL CUSTOMERS
  • Kalau ada kawan atau saudara mara yang pregnant saya akan bagi trial pack secara percuma selama 1 minggu untuk mereka cuba. Cara ni confirm dapat respond, cuma kita kena berani dan tak berkira untuk buat pelaburan.
  • Mungkin agak susah nak buat ibarat 'kita tolong orang, tapi jangan sesekali mengharapkan ada balasan'. Tolong dengan hati yang ikhlas dan kerana Allah.
  • Apa pun kita buat jangan sesekali merungut & mengeluh, contoh ' eh..rugi je bagi trial pack tu..bukan nak beli pun'...JANGAN..JANGAN...JANGAN...sesekali cakap macam ni..saya sentiasa tanam dalam diri saya MERUNGUT & MENGELUH tu ibarat RACUN. Ingat rezeki tu milik Allah, apa yang DIA bagi semuanya atas EHSAN-Nya. 

Alhamdulillah ni lah Sharing saya bersama rakan-rakan MSE FIGHTERS semoga cara yang tak seberapa ni dapat bantu rakan-rakan saya..


Saya Agen SHAKLEE JOHOR BAHRU & PASIR GUDANG.
ID No 1042062

COD Kg Melayu Majidee, Kg Bendahara, TESCO Tebrau, AEON Tebrau, Plaza Angsana, Giant Taman Suria (Southern City), Larkin Perdana, Pasar Larkin, AEON Permas Jaya, Kip Mart Masai (Pasir Gudang)

CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM 017 9291087






0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

up